Promovare online. Mijloace de promovare gratuite/ plătite

Distribuie această postare

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

In ziua de astăzi, mediul online a devenit un mijloc propice pentru promovarea afacerilor. Tot mai mulți antreprenori optează pentru crearea unui site, loc de unde își pot vinde oricând și oriunde serviciile sau produsele oferite.
Dar pentru a avea cu adevarat succes în mediul online, trebuie să devii mai întâi cunoscut. Acest lucru poate fi pe cât de ușor, pe atat de complicat dacă nu știi la ce să te raportezi.
Există diverse metode de promovare, fie ele gratuite sau plătite. Ambele influențează o creștere majoră în procentul vânzărilor tale.

METODE DE PROMOVARE ONLINE GRATUITE

Promovare social media

Majoritatea oamenilor își petrec timpul pe rețele de socializare, cea mai des accesată fiind, Facebook. Reprezină o modalitate simplă de a te promova, postând anunțuri sau noutăți pe diverse grupuri. Cu cât activitatea ta pe Facebook este mai mare, cu atât utilizatorii vor afla mai repede de site-ul tău.

Content Marketing- Marketing prin conținut

Reprezintă un mod perfect de a consolida relația cu clienții. Aceasta metoda de promovare poate fi realizată ușor prin intermediul unui blog, dar și prin podcast-uri, vlog-uri sau evenimente online. Indiferent de metoda aleasă, un lucru e cert: conținutul vinde! Tocmai de aceea este absolut necesar să realizăm articole cu conținut relevant care să transmită oamenilor atât, grija pentru nevoile lor, dar și faptul că ești priceput în domeniul tău de activitate. In cadrul unui blog le poți oferi toate informațiile cu privire la produsele/serviciile oferite, dar și sfaturi utile, păstrând o bună interacțiune cu aceștia.

News letter

Cu toții am primit cel puțin o dată acele mesaje sub formă de ” noutăți” în căsuța de e-mail. News letter reprezintă o modalitate de intra în legatură directă cu abonații, fără a-i deranja cu subiecte neinteresante. Ele au ca scop promovarea companiei într-un mod plăcut, îndeamnă vizitatorii către site-ul tău și cel mai important, menține un contact regulat cu aceștia.

Optimizare SEO

SEO presupune generarea unui trafic organic de clienți, strict interesați de produsele sau serviciile tale. Această metodă de promovare se axează pe creșterea poziției site-ului în motoarele de căutare prin utilizarea de cuvinte cheie în descrierea produsului sau serviciului oferit.
Folosind aceste cuvinte cheie, motoarele de căutare îți găsesc mai repede site-ul, ceea ce face ca utilizatorii să ajungă mai ușor la produsele tale.

Retargeting

Este o metodă inteligentă de a le readuce aminte oamenilor despre afacerea ta. Funcționează ca un mic roboțel care, spre exemplu, în cadrul magazinelor online, dacă un utilizator a abandonat coșul de cumpărături, campania de retargeting îi aduce aminte de acest aspect. Este folositoare, deoarece poate modifica decizia clienților, împingându-i către achiziționarea produselor.

METODE DE PROMOVARE ONLINE PLĂTITE

Sunt metode de promovare care presupun atragerea vizitatorilor pe site-ul tău. Avantajul acestora constă în rezultate cât mai rapide.
Metodele de promovare plătite dau cel mai mare randament într-un timp cât mai scurt. Acestea generează un trafic intens de vizitatori pe care îi poți transforma foarte ușor în clienți prin metodele de marketing prezente pe site-ul tău.
In cele ce urmează voi enumera cele mai importante metode plătite de promovare.

Promovare prin Adwords

Acest tip de publicitate te aduce în contact direct cu publicul țintă. Cum funcționează?! Atunci când consumatorii caută produsele sau serviciile din nișa ta, anunțurile construite vor fi direcționate către aceștia. Plata se va efectua numai în momentul în care anunțul este accesat. Este o modalitate foarte eficientă de promovare, dar și costisitoare, deoarece țintește doar oamenii interesați de afacerea ta.

Google Ads

Daca promovarea pe social media are ca scop trimiterea anunțurilor către utilizatori, Google Ads este cel care îi aduce pe pagina site-ului tău. Această metodă de promovare este destinată clienților deja interesați de produsele sau serviciile din zona ta de bussines.
Deși, este cea mai costisitoare metodă de promovare, putem spune că aduce rezultate remarcabile încă din primele zile, fiind cea mai rapidă cale în generarea unui trafic mai mare de vizitatori.

Youtube Ads

Probabil, ești deja obișnuit ca atunci când vrei să deschizi un videoclip pe Youtube să apară acele reclame sâcâietoare. Oricât de enervant ni s-ar parea, ele tind să fie foarte utile cand vine vorba de creșterea vizibilității brand-ului. Acestea stârnesc interes și determină utilizatorii să acceseze site-ul respectiv.

Campanii plătite pe social media- Facebook Ads, Instagram

Conform statisticilor, Facebook are aproximativ 1,5 miliarde de utilizatori. Dintre aceștia, 8.5 milioane sunt doar în România. Cu siguranță, în rândurile acestora există oameni interesați de afacerea ta. Atât, Facebook Ads, cât și Instagram, includ un serviciu plătit în cadrul căruia poți crea reclame pentru afacerea ta, urmând a fi rulate publicului țintă căruia tu dorești să te adresezi. Pe lângă faptul, că aceste postări se răspândesc rapid în toată lumea, ele se adresează în mod special utilizatorilor interesați de produsele sau serviciile tale. Spre exemplu, dacă ai căutat pantofi în ultima vreme, vei observa că Facebook și Instagram îți vor recomanda aceeași categorie de produse. Ca toate celelalte metode de promovare plătită, vei observa rezultate excepționale, iar reclamele tale vor fi listate clienților deja interesați de produsul promovat.

 

Consider că orice metodă de promovare, gratuită sau plătită, aduce cu sine propriile beneficii. Așadar,indiferent de metoda aleasă, nu ezita să-ți promovezi site-ul pentru că este singurul mod prin care îți poți face cunoscută afacerea.